Reprise du message précédent :
Bonne nouvelle ça. Je vais sûrement le réinstaller pour le mois d'août.[Multi] No Man's Sky
Jeu concerné : No Man's Sky
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
T'attends pas Ă du Doom, mais les armes ont (un peu) plus d'impact, y compris en dogfight. Ca rend le tout moins mou.
Appuyez-vous sur les principes, ils finiront par céder
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Je l'aurai réinstaller de toute maniÚre, No Man's Sky c'est mon jeu de l'été tous les ans en vacance. 

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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
J'avoue qu'il se prĂȘte bien Ă la pĂ©riode (plus que TLOU 2
)

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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Moi TLOus2 je le trouve raccord avc la période
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https://www.youtube.com/user/jpanim
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Outre qqs reproches détaillés dans le topic (sensation de 1,5), je crois que j'ai besoin d'évasion plutÎt que de pandémies en ce moment
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
4Úme début de partie lancé, je tombe sur une planÚte de glace avec des os anciens partout : 1,5 million d'unités en moins d'1h de jeu, ce bonheur
Du coup j'avance nettement plus vite et efficacement que sur mes précédentes tentatives, toujours un peu bordéliques/poussives vu la tétrachiée d'informations à retenir.
Je pensais pas accrocher à un jeu basé sur le farm et le craft, mais c'est franchement complet et accrocheur, et ce sentiment d'évasion grùce à la DA et l'OST
Ce sera probablement mon jeu marathon jusqu'à l'achat de la PS5, en espérant un portage 

Je pensais pas accrocher à un jeu basé sur le farm et le craft, mais c'est franchement complet et accrocheur, et ce sentiment d'évasion grùce à la DA et l'OST



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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Les jeux PS4 seront compatibles.
Pour ma part c'est le jeu qui fait le plus souffler ma PS4. Insupportable.
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Cool, en espérant un update graphique. C'est trÚs variable la soufflerie chez moi, parfois assez discrÚte, parfois pire que TLOU 2
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Ăa va peut ĂȘtre me remotiver, j'ai totalement lĂąchĂ© avec les vacances. Ăa doit faire bizarre de se reconnecter chaque annĂ©e et de voir tous ces trucs en plus
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Ăa Ă l'air costaud lĂ maj en plus.
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Le patchnote de dingue.
### PLANETARY GENERATION
* New planets have been created in most star systems.
* Planets can now generate much more varied terrain, including mountains four times larger than anything previously possible.
* Terrain generation for existing planets has not been affected, and player bases have not been reset.
### PLANETARY VISUALS
* Planetary terrain rendering has been significantly improved.
* Planetary colour diversity has been significantly increased.
* Planetary lighting diversity has been significantly increased.
* Large numbers of new plants, rocks and other objects have been added to each planet type, over doubling the available diversity.
* In addition, scorched planets have a chance of becoming volcanically active.
* Lush planets also have a chance of becoming marshlands or swamps.
* Every planet has a small chance of becoming infested with bizarre alien growths.
* This generation change has been done in such a way that no existing planet will have its fundamental type or hazard changed.
* PC players with planetary visual quality set to âUltraâ will see grass and other decorative props rendered out to larger distances.
* A number of issues have been fixed that could cause patches of grass and other objects to pop out of existence when close to the player.
### ATMOSPHERIC VISUALS
* The visual quality of cloud rendering has been significantly improved.
* The pattern of clouds seen on a planet from space now matches the environmental conditions on the planet.
* During storms, cloud coverage now increases and darkens.
* Cloud coverage levels are now procedurally generated and vary from planet to planet.
* Cloud coverage levels now vary over time.
### STAR SYSTEM VISUALS
* Additional stars have been added to the universe.
* Some systems now have binary stars.
* There is a rare chance for a system to have ternary stars.
### PLANETARY FAUNA
* A large number of new, highly exotic creatures have been added to the universe.
* Some uncharted systems may contain planets that are populated by rare cybernetic lifeforms.
* The diversity of insect and flying life has been increased.
* The behaviour and animations for flying creatures has been significantly improved.
* Flying and swimming creatures can now flock together.
* Creature generation has been reset. However, previous creature discoveries are now noted in the âExtinctâ section of the Discoveries page.
* New cooking products have been added, reflecting the range of novel meats and other sustainably harvested ingredients made possible by the new creature types.
### PLANETARY WEATHER
* New weather and other atmospheric events have been added.
* Planets may experience shooting stars and meteor showers. Distant meteor showers are beautiful, but it is advised to avoid standing at the impact site.
* Lightning may now strike during storms.
* There is now a rare chance that tornadoes can form during a storm.
* Some extreme temperature worlds may experience firestorms, where the very surface of the planet may erupt into flame.
* Anomalous planets may now experience strange gravitational events.
* During storms, the Exosuit can now take advantage of the extreme conditions: superheated temperatures can be processed into improved jetpack efficiency; freezing temperatures prevent Mining Beam overheating; high radioactivity increases mining yield; dense toxic gases can be recirculated for additional stamina.
### PLANETARY BUILDINGS
* Previously empty planets now have a range of abandoned and/or ancient buildings.
* New colossal planetary archives have been added to the building generation.
* The archives contain the historical and literary records of the Gek, Korvax and Vyâkeen.
* The archives are also home to a large number of NPCs and shops.
* The archives contain mapping stations that reveal the presence of nearby ancient ruins.
* Valuable ancient artifacts may be exchanged at the archive. The presented artifact will be swapped for a different item, and this cultural exchange will be rewarded with standing.
### SANDWORMS
* Some planets are now home to colossal worms. Watch your step.
### TRADERS
* Trader ships now occasionally land on the planetâs surface.
* These traders sell a range of exotic goods, including black-market upgrade modules.
* The scrap dealer found about space stations will now exchange pugneum for rare or exotic contraband items.
### PLANETARY GENERATION
* New planets have been created in most star systems.
* Planets can now generate much more varied terrain, including mountains four times larger than anything previously possible.
* Terrain generation for existing planets has not been affected, and player bases have not been reset.
### PLANETARY VISUALS
* Planetary terrain rendering has been significantly improved.
* Planetary colour diversity has been significantly increased.
* Planetary lighting diversity has been significantly increased.
* Large numbers of new plants, rocks and other objects have been added to each planet type, over doubling the available diversity.
* In addition, scorched planets have a chance of becoming volcanically active.
* Lush planets also have a chance of becoming marshlands or swamps.
* Every planet has a small chance of becoming infested with bizarre alien growths.
* This generation change has been done in such a way that no existing planet will have its fundamental type or hazard changed.
* PC players with planetary visual quality set to âUltraâ will see grass and other decorative props rendered out to larger distances.
* A number of issues have been fixed that could cause patches of grass and other objects to pop out of existence when close to the player.
### ATMOSPHERIC VISUALS
* The visual quality of cloud rendering has been significantly improved.
* The pattern of clouds seen on a planet from space now matches the environmental conditions on the planet.
* During storms, cloud coverage now increases and darkens.
* Cloud coverage levels are now procedurally generated and vary from planet to planet.
* Cloud coverage levels now vary over time.
### STAR SYSTEM VISUALS
* Additional stars have been added to the universe.
* Some systems now have binary stars.
* There is a rare chance for a system to have ternary stars.
### PLANETARY FAUNA
* A large number of new, highly exotic creatures have been added to the universe.
* Some uncharted systems may contain planets that are populated by rare cybernetic lifeforms.
* The diversity of insect and flying life has been increased.
* The behaviour and animations for flying creatures has been significantly improved.
* Flying and swimming creatures can now flock together.
* Creature generation has been reset. However, previous creature discoveries are now noted in the âExtinctâ section of the Discoveries page.
* New cooking products have been added, reflecting the range of novel meats and other sustainably harvested ingredients made possible by the new creature types.
### PLANETARY WEATHER
* New weather and other atmospheric events have been added.
* Planets may experience shooting stars and meteor showers. Distant meteor showers are beautiful, but it is advised to avoid standing at the impact site.
* Lightning may now strike during storms.
* There is now a rare chance that tornadoes can form during a storm.
* Some extreme temperature worlds may experience firestorms, where the very surface of the planet may erupt into flame.
* Anomalous planets may now experience strange gravitational events.
* During storms, the Exosuit can now take advantage of the extreme conditions: superheated temperatures can be processed into improved jetpack efficiency; freezing temperatures prevent Mining Beam overheating; high radioactivity increases mining yield; dense toxic gases can be recirculated for additional stamina.
### PLANETARY BUILDINGS
* Previously empty planets now have a range of abandoned and/or ancient buildings.
* New colossal planetary archives have been added to the building generation.
* The archives contain the historical and literary records of the Gek, Korvax and Vyâkeen.
* The archives are also home to a large number of NPCs and shops.
* The archives contain mapping stations that reveal the presence of nearby ancient ruins.
* Valuable ancient artifacts may be exchanged at the archive. The presented artifact will be swapped for a different item, and this cultural exchange will be rewarded with standing.
### SANDWORMS
* Some planets are now home to colossal worms. Watch your step.
### TRADERS
* Trader ships now occasionally land on the planetâs surface.
* These traders sell a range of exotic goods, including black-market upgrade modules.
* The scrap dealer found about space stations will now exchange pugneum for rare or exotic contraband items.
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Testé 2 heures. J'ai l'impression de jouer à No Man's Sky 2.
Les biomes ont vraiment de la gueule, le relief est vraiment prononcé sur certaines planÚtes. J'ai visité un volcan.
Les tempĂȘtes sont impressionnantes, on y voit plus rien, y a des Ă©clairs, des tornades, du brouillard Ă ne plus voir si on va atterrir sur du plat ou dans un fossĂ© 100 mĂštre plus bas en jet pack.
Le HUD se fait enfin plus discret, les menus sont propres. L'exploration donne vraiment envie, surtout que la faune et la flore ne sont pas en reste.
Magnifique maj.
Les biomes ont vraiment de la gueule, le relief est vraiment prononcé sur certaines planÚtes. J'ai visité un volcan.

Les tempĂȘtes sont impressionnantes, on y voit plus rien, y a des Ă©clairs, des tornades, du brouillard Ă ne plus voir si on va atterrir sur du plat ou dans un fossĂ© 100 mĂštre plus bas en jet pack.
Le HUD se fait enfin plus discret, les menus sont propres. L'exploration donne vraiment envie, surtout que la faune et la flore ne sont pas en reste.
Magnifique maj.

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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Un petit patch PS5 et je le relance 



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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
En plus on peut amĂ©liorer son multi outil comme le vaisseau maintenant. Plus besoin d'espĂ©rer sur la rng va nous faire tomber sur un mutli outil en S, on peut le faire monter en grade et en case. Ăa coĂ»te ultra cher mais au moins ça donne une raison de farmer et d'explorer !
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky


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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Il y a notamment un truc spécifique à l'UI de la PS5 que l'on a vu dans le reveal :
PlayStation 5 users can use the Activities feature to track and manage their Journey Milestones.
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Mais oĂč cela s'arrĂȘtera-t-il ?Sephi a Ă©crit : âmer. 28 oct. 2020 14:36 Hoooo vers lâinfini et au delĂ ?
https://twitter.com/playstationfr/statu ... 23204?s=21

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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
La PSâ est lâobjectif !LeZardo a Ă©crit : âmer. 28 oct. 2020 16:16Mais oĂč cela s'arrĂȘtera-t-il ?Sephi a Ă©crit : âmer. 28 oct. 2020 14:36 Hoooo vers lâinfini et au delĂ ?
https://twitter.com/playstationfr/statu ... 23204?s=21![]()


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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Punaise, je ne sais pas si je vais avoir le temps/courage de relancer le jeu mais c'est vraiment exemplaire comme suivi.
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Cool je vais le relancer.
Par contre je me souviens plus oĂč j'ai foutu ma base. On peut facilement retrouver ?
La VR m'avait un peu déçu à l'époque, faudra que je retente.
Par contre je me souviens plus oĂč j'ai foutu ma base. On peut facilement retrouver ?
La VR m'avait un peu déçu à l'époque, faudra que je retente.
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
J'ai essayé la VR, pas mal mais j'ai voulu changé le mode de vue.
Avec le joystick droit ça change l'angle tous les 45° par dĂ©faut, et j'ai mis normal bah j'ai arrĂȘtĂ© au bout de 4sec

- sophocle
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Oui voilà ça m'a flinguĂ© la tĂȘte.
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Petit retour aprÚs réinstallation ps5
Que dire de l'un de mes coups de coeur PS4 ?
Jouer dĂ©jĂ dans le silence, c'est dĂ©jĂ le plus bel apport de cette version. Ăa ne souffle pas alors que sur PS4 pro c'Ă©tait la soufflerie Ă tel point que ça m'a dĂ©couragĂ© du jeu
Le jeu est également plus joli et c'est d'une fluidité à toute épreuve.
Que dire de l'un de mes coups de coeur PS4 ?
Jouer dĂ©jĂ dans le silence, c'est dĂ©jĂ le plus bel apport de cette version. Ăa ne souffle pas alors que sur PS4 pro c'Ă©tait la soufflerie Ă tel point que ça m'a dĂ©couragĂ© du jeu
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Quand tu te rapproches du sol pour te poser, ça le fait toujours tous les éléments de décor qui popent 1 par 1 ?
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Vous ici, avec ce message?Le Rouge a Ă©crit : âjeu. 19 nov. 2020 19:54 Petit retour aprĂšs rĂ©installation ps5
Que dire de l'un de mes coups de coeur PS4 ?
Jouer dĂ©jĂ dans le silence, c'est dĂ©jĂ le plus bel apport de cette version. Ăa ne souffle pas alors que sur PS4 pro c'Ă©tait la soufflerie Ă tel point que ça m'a dĂ©couragĂ© du jeu
Le jeu est également plus joli et c'est d'une fluidité à toute épreuve.


Message binaire non-binaire LGBTQ+: Sa lecture peut provoquer des effets secondaires comme l'inconfort, le remise en cause de vos croyances, voire le roulement involontaire des yeux.
En cas d'urgence, contactez le bar PMU.
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
ArrĂȘte de me chercher le premier jeu que j'ai lancĂ© c'est astrobot.
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Je te teste ça ce soir.
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Et il est bien bon.

Sinon, Faut que je relance No man's sky, il est sur ma liste depuis sa sortie et j;ai pas eu l'occasion de me pencher dessus. Et l'upgrade next-gen a pas l'air degueulasse.
Message binaire non-binaire LGBTQ+: Sa lecture peut provoquer des effets secondaires comme l'inconfort, le remise en cause de vos croyances, voire le roulement involontaire des yeux.
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
les pop up ont disparu. Disons quâen vaisseau Ă basse altitude il reste les dĂ©nivelĂ©s Ă trĂšs longue distance mais sinon câest du bonheur.
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Avec les nouveaux biomes de la derniÚre maj ça doit claquer !
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Obligé de tout recommencer sur la version PS5?
Ma save PS4 n'est pas lancée directement, ça me propose de recommencer le jeu dÚs le début.
Ma save PS4 n'est pas lancée directement, ça me propose de recommencer le jeu dÚs le début.
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Parce que tu avais été aussi loin que ça ? Espece de Karen!
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Il faut que t'exportes ta sauvegarde depuis le cloud.
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
Precision : Faut exporter la sauvegarde via le jeu sur PS4. Pas en utilisant le PS+
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Re: [PS4/PC] No Man's Sky
30h? Noob!!
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